Çeviren ve Derleyen:Muzaffer Dülger
Eğer hukuk gerçekte şu tanımın ortaya koyduğu şekilde yalnızca "bir devletin üstün gücü tarafından salık verilen bir medeni davranış kuralı" ise, bu tanımdan zorunlu bir netice olarak, hukukun muvakkaten bütünleşmiş ve başarılı biçimde uygulamaya konmuş güç ve iradeyle birebir anlamdaş olduğu çıkar. Bu tanım altında, hukuk hiç kimseye güvenlik, özgürlük, haklar veya mutluluk konusunda daimi bir biçimde garanti sunmaz. Olası tüm suç, zorbalık ve yanlışlara, hem hükümetler hem de bireyler nezdinde cevaz verir. Bu tanım çok açık şekilde keyfi güç tarafından icat edilmiş ve yalnızca onun amaçlarını örtbas etmeye yaramıştır. Bu yüzden biz böyle bir keyfi gücü reddetmeye ve bundan farklı bir durumu araştırmaya mecburuz; hukuku daha az belirsiz, daha az gelgeç, daha az keyfi kılacak olan ve herkesin hakları adına onu daha güvenilir kılıp, daha adil ve daimi yapacak bir durumu aramalıyız. Peki eğer biz bu durumu araştırırsak, ilk bahsettiğimizi benimseme yoluna gitmeden, doğal adaletin kuralı, ilkesi, yükümlülüğü veya gerekliliği olarak hukuku nerede bulacağız? (ARKA KAPAKTAN)
İÇİNDEKİLER
HUKUK NEDİR? (1860)
DOĞAL HUKUK ya da ADALET BİLİMİ
Her Tür Yasamanın Saçmalık, Gasp ve Suç Olduğunu Göstermek
Suretiyle, Doğal Hukuk, Doğal Adalet, Doğal Haklar,
Doğal Özgürlük ve Doğal Toplum Üzerine Bir Deneme (1882)
1. Adalet Bilimi
2. Adalet Bilimi (Devam)
3. Yasama Faaliyetinin Karşıtı Olarak Doğal Hukuk
ERDEMSİZLİKLER SUÇ DEĞİLDİR
Ahlaki Özgürlüğe Dair Bir Savunma (1875)
MÜLKİYET NEDİR? (1855)
1. Zenginlik Nedir?
2. Mülkiyet Nedir?
3. Mülkiyet Hakkı Nedir?
4. Neler Mülkiyete Konu Olur?
5. Mülkiyet Hakkı Nasıl Kazanılır?
6. Mülkiyet Hakkının Kaynağı Nedir?
7. Mülkiyet Hakkı Nasıl Devredilir?
8. Maddi Şeyler ve Fikirler Üzerindeki Mülkiyet Hakkı Ayrımı Bağlamında] Yukarıdaki İzah Edilen Prensiplerin Sonuçları
Eğer hukuk gerçekte şu tanımın ortaya koyduğu şekilde yalnızca "bir devletin üstün gücü tarafından salık verilen bir medeni davranış kuralı" ise, bu tanımdan zorunlu bir netice olarak, hukukun muvakkaten bütünleşmiş ve başarılı biçimde uygulamaya konmuş güç ve iradeyle birebir anlamdaş olduğu çıkar. Bu tanım altında, hukuk hiç kimseye güvenlik, özgürlük, haklar veya mutluluk konusunda daimi bir biçimde garanti sunmaz. Olası tüm suç, zorbalık ve yanlışlara, hem hükümetler hem de bireyler nezdinde cevaz verir. Bu tanım çok açık şekilde keyfi güç tarafından icat edilmiş ve yalnızca onun amaçlarını örtbas etmeye yaramıştır. Bu yüzden biz böyle bir keyfi gücü reddetmeye ve bundan farklı bir durumu araştırmaya mecburuz; hukuku daha az belirsiz, daha az gelgeç, daha az keyfi kılacak olan ve herkesin hakları adına onu daha güvenilir kılıp, daha adil ve daimi yapacak bir durumu aramalıyız. Peki eğer biz bu durumu araştırırsak, ilk bahsettiğimizi benimseme yoluna gitmeden, doğal adaletin kuralı, ilkesi, yükümlülüğü veya gerekliliği olarak hukuku nerede bulacağız? (ARKA KAPAKTAN)
İÇİNDEKİLER
HUKUK NEDİR? (1860)
DOĞAL HUKUK ya da ADALET BİLİMİ
Her Tür Yasamanın Saçmalık, Gasp ve Suç Olduğunu Göstermek
Suretiyle, Doğal Hukuk, Doğal Adalet, Doğal Haklar,
Doğal Özgürlük ve Doğal Toplum Üzerine Bir Deneme (1882)
1. Adalet Bilimi
2. Adalet Bilimi (Devam)
3. Yasama Faaliyetinin Karşıtı Olarak Doğal Hukuk
ERDEMSİZLİKLER SUÇ DEĞİLDİR
Ahlaki Özgürlüğe Dair Bir Savunma (1875)
MÜLKİYET NEDİR? (1855)
1. Zenginlik Nedir?
2. Mülkiyet Nedir?
3. Mülkiyet Hakkı Nedir?
4. Neler Mülkiyete Konu Olur?
5. Mülkiyet Hakkı Nasıl Kazanılır?
6. Mülkiyet Hakkının Kaynağı Nedir?
7. Mülkiyet Hakkı Nasıl Devredilir?
8. Maddi Şeyler ve Fikirler Üzerindeki Mülkiyet Hakkı Ayrımı Bağlamında] Yukarıdaki İzah Edilen Prensiplerin Sonuçları